Fazer 125 (YBR)

Tam 3 yıl aradan sonra tekrar 2 teker..

Bu sefer çekirdekten yetişmeyi ıskalamamak için en düşük hacimli başlangıç motorunu tercih ettim... yani YBR 125 RR veya Fazer 125 RR.

Açık konuşmak gerekirse daha önce 2 kere 250 cc tecrübem olması nedeniyle 125 cc bir motor beni o kadar heyecanlandırmıyordu. Lakin, onu almaya gittiğimde o mütevazi duruşuyla kendisini hemen sevdirdi.

Resmi evrak işlerini halletmeydi, motorun teslim edilmesiydi derken saat 18:30'u buldu.

Bu arada birkaç aksesuar ve malzemeyi de bayiiden satın aldım.

Eldiven: 40 TL

Branda: 45 TL

Kilit: 25 TL

File bagaj: 10 TL

Bandana: 10 TL

Masraflardan bahsetmişken toplam maliyet şuana kadar ne tuttu bir bakalım.

YBR 125 RR: 4.190 TL - Kredi kartına 11 taksit yapıldı.
Trafik Plaka: 330 - Muamele biraz kazık ama yapacak bişey yok. Uğraşacak zaman yok!
Noter vekalet: 67 TL - Hava parası ne yazık ki..
Trafik sigorta: 220 TL - Her gelen öpüyor...
Pul bedeli: 50 TL - Bu da bir başka hava parası kalemi

Bütün ıvır zıvırla beraber anahtar teslim:4857 TL

İnsan şu hava paralarına bakınca motora verdiği parayı gözü görmüyor. Aha bu adam motor alıyor geydir iyice ki anlasın nerede yaşadığını..

Hasılı... motoru aldım. Saat 18:30 Maltepe Zümrütevler Tuna Bayideyim.

Doğruca 100 mt ötedeki benzinciye uğradım. 55 TL lik benzin aldım.

Saat olmuş 19:00 hava da resmen buz kesiyor. Üzerimde Hein Gericke mont var ama kask yazlık.Motoru vurdum Başıbüyük yoluna. Hafiften gaz veriyorum. Kıyı kıyı gidiyorum. Ama soğuk içime işliyor.

Motorun verdiği heyecanla soğuğa aldırmıyorum ama aldırılmayacak gibi de değil. Kıyı kıyı soğuyarak Nish Adalara vardım. Durhasan ile motoru kısa bir incelemeden geçirdikten sonra Kurtköy'e yolum uzak diyerek tekrar yola çıktım.

3 yıl aradan sonra 125 cc tecrübesi ile trafiğe, üstelik akşam saatlerinde ve soğuk havada çıkmış biri olarak son derece temkinli ve yavaş bir şekilde dağ yolundan yoluma gittim. Zaten alet hızlı gidemiyor. Ama ulaşım için yeterli..

İlk izlenimler; "ben buyum" diyen bir motor için bekleneni veriyor.. Ve kesinlikle 125 cc tecrübesi kazanmak gerektiğine inanıyorum. Bunu 250 cc kullanmış ve dışarıdan bakınca "senin 250 cc tecrüben yeterli zaten" diyenler için söylüyorum.

İlk günden 26 Km yol alarak motoru eve getirdim...